LinkedIn er en kanal som er viktig for mange, og er det største sosiale mediet for profesjonelle. Derfor er LinkedIn et mer egnet sosialt medium for mange bedrifter enn Facebook. Jeg vil selvfølgelig anbefale alle å være tilstede på Facebook også, men ikke bruk all tiden din der. Du kan få langt mer igjen for å bruke den riktig på LinkedIn.


Over 500 millioner brukere

Det er i dag 1,1 millioner nordmenn som har bruker på LinkedIn og det vokser stadig. På verdensbasis er det over 500 millioner brukere og 2 nye brukere logger seg på hvert sekund. Har vi råd til å ikke være tilstede i en slik kanal? Jeg mener helt klart at det har vi ikke, og det gjelder spesielt om din bedrift skal ansette eller om du driver med B2B salg.


B2B salg

For deg som driver med B2B slag er det helt essensielt å være tilstede. 76 % av dem som tar avgjørelser i en bedrift sjekker LinkedIn mer enn 1 gang om dagen. Det betyr at du enklere kan treffe dem som har mulighet til å treffe beslutninger når du er på LinkedIn. I tillegg mener 79 % av B2B markedsførere at LinkedIn er en effektiv kanal for å generere leads.


Har din bedrift planer om å ansette er også LinkedIn stedet for deg. Det er sjelden du har like god mulighet til å finne de riktige personene som på LinkedIn. I tillegg er det enkelt å målrette etter de riktige personene og du treffer gjerne de som er aktive også.

 Les også: 

7 Trinns oppskrift på "All star" LinkedIn-profil 

LinkedIn markedsføring: Våre 6 beste tips 

Hvordan markedsføre på LinkedIn?

På LinkedIn har du mulighet til å markedsføre din bedrift både privat og fra bedriftens egen side. For det er mye du kan gjøre fra din private side! Ønsker du å generere leads er det den riktige måten og gjøre det. Her har du mulighet til å finne de personene du ønsker å opprette kontakt med og skape en profesjonell kontakt.

 

Jeg ønsker en uformell prat om LinkedIn


Annonsere på LinkedIn

Det er også gode muligheter for å gjøre mye fra bedriftens side. Det er kanskje enda viktigere på LinkedIn enn i andre sosiale medier og publisere relevant innhold. Etter du har publisert innhold har du mulighet til å sponse innlegget og målrette dette mot dem du ønsker.

 

publikum

 

Du har flere måter å målrette hos LinkedIn, men det er viktig å ikke bruke for spesifikke målrettinger her. Da kan det fort bli dyrt og man mister noe av effekten. Det er anbefalt å velge seg ut to kriterier og målrette etter dem. I tillegg er det mulig å bruke noe som heter ”Matched Audience”, som er retargeting fra din hjemmeside eller en listen mennesker du ønsker å treffe.


Mulighetene for å skape nye leads og nye kunder er store på LinkedIn. Så ikke gå glipp av denne muligheten! Les mer om annonsering her.

 

LinkedIn annonsering CTA - møte

 

Ta kontakt for hjelp med digital markedsføring!